måndag, juni 11, 2012

Soffa och tapeter


Det började med en tanke om en pinnsoffa... En Wigells! (Som bilden, fast vit... med en fårskinnsfäll på)
De är svåra att få tag på och de gångerna jag fått syn på en så har prislappen såklart varit alldeles för stor. Jag gav till slut upp tanken på Wigells, men ville fortfarande ändå ha en kökssoffa. En liten enkel en som kan vara till prydnad och inte bara stå i vägen om den inte sitts i. Inte ett stort åbäke som man kan bädda i och ingen sån där man kan lyfta på locket. Nu fick jag köpt en! Det blev en kombination ändå, ”pinn”rygg fast ändå med förvaring under, bara 1,50 bred. Skickade iväg Jocke och Ola för att hämta den i lördags och nu är den ”under arbete”. Den skall stå mot halv-väggen till köket. Den mönstade ni vet, som jag såklart tröttnat på och som inte gör sig så bra bakom min nya soffa. Blicken råkade fastna på några tapeter när jag köpte färg i lördags. Eftersom jag bara behöver knappt en halv rulle så är det ju inget stort projekt.
Men 800:- Rullen! Tror jag avvaktar lite :( (eller rättare sagt letar vidare -det finns ju fina billigare tapeter också!)

 

 Här är före-bild, jag lovar att återkomma med efter-bild :) I lördags kväll slipade och tvättade jag den, igår grundade jag och kunde inte hålla mig utan att provmåla med lackfärgen. Såklart skall den bli vit! Ett lager färg ska på ikväll och nytt tyg till sitsen skall införskaffas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar