söndag, februari 05, 2012

Kall lördag

Jag vaknade 02,30 natten till igår, av ett lågt pipande.
Låg en stund på gränsen till drömmarnas land och undrade vad det var som pep och hoppades att det skulle sluta upp.

Det gav sig såklart inte.
Jag gick upp och insåg att det var ugnen som pep!?
Och en ilsket röd lampa lös på den lilla dosan till värmepumpen.

Jag blir lite rädd för sånt, inbillar mig att det brinner i källaren eller så.
Självklart väckte jag Jocke -han fick gå ner och kolla.

Det var "bara" en 3-fas-propp som gått.
Vi letade igenom hela källaren utan att hitta en ny. (skyllde på varandra -för självklart hade vi proppar för ett tag sedan!?)

Jocke fixade biffen. Körde först ut till Statoil i gunnestorp - de sålde inte proppar. Han fick väckt lindskogs som tur var hade en till övers!

Slutet gott allting gott! Temperaturen hann "bara" på denna timma sjunka från 21 till 17grader. Med 18 minusgrader ute vill jag inte tänka på hur kallt det hade varit om inte ugnen väckt oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar