söndag, maj 20, 2012

Gökotta, vandring och bubbla.


Vi har haft ännu en ledig långhelg! (älskar vårens helgdagar!)

På Kristi himmelfärdsdagen i torsdags var vi traditionsenligt på gökotta.
Och traditionsenligt så var det kallt och regnigt.
Vi började tappert utomhus för att sedan ge upp och flytta in hela kalaset. Det gick bra det med!

Igår gick jag tappa-vandringen i Varberg. 2,2 mil - 4,5h.
Fick skoskav halvvägs och var helt slut resten av dagen efteråt.
Även om jag ärär nöjd med min insats så kan jag tänka mig att välja den kortare sträckan nästa år och avsluta det hela med vin vid fästningen istället för att åka hem och däcka!

Vi har även blivit med bubbla!
Jocke har längtat länge och nu fick vi plötsligt ett erbjudande som var svårt att motstå.
Idag har vi städat och putsat lite på den, och framledes skall den rustas upp till kanonskick. (just nu har den mer benämningen skruttibangbang)
Den skall användas till mysiga familjeturer lastad med picknickkorg. Och söndagsåkning i all enkelhet!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar