onsdag, augusti 22, 2012

Loppis-gardiner!

Vi har länge haft mörka daperier i fönstret i sovrummet.
Jocke(!) har gällt över hur fula de är, medans jag(!) berömt deras goda mörkläggningförmåga.

Men längtan efter ett par flortunna vita gardiner som böljar i vinden har samtidig gnagt i mig.

Igår tog lilsys med mig ner till loppisen (som om jag behövde övertalas till en sån utflykt) och där hittade jag gardiner.. Inte vita men ljusa nog! 7:- -sju kronor! Sju futtiga svenska kronor.
Jag köpte dem.

Idag var min andra syster (aka systrami) på Ikea så jag beställde en rullgardin. Jocke var inte sen att få upp den och jag slängde upp gardinerna så nu har vi plötsligt ett helt nytt sovrum!

Ljust och härligt och jag skall inte besvära er med någon före-bild!

Published with Blogger-droid v2.0.6

2 kommentarer: