söndag, augusti 12, 2012

West Coast Bug Meet 20012

Det har verkligen varit full fart sista semesterhelgen!

I fredags var jag och Agnes på loppis/shoppingtur med mamma hela dagen. Hon visade oss några av de bästa loppisarna/affärerna/caféerna i Kinna/Skene.
Kanonmysigt och vi kom hem med en hel del nya saker :)
Direkt (och då menar jag direkt eftersom vi glömde av tiden och blev försenade) därifrån till middagsbjudning hos våra goa grannar.



På nattkvisten efter middagen fixade vi packning och mat till helgens övernattning.
Och kl 06 på lördagen ringde klockan upp oss för att åka på Folka-träff.
Vi körde i karavan från Varberg ner till Ängelholm.
Jocke, Hugo och jag tillsammans med hundratals entusiaster på west Coast Bug Meet. Det var måånga bubblor och andra luftkylda VWs, tävlingar, grillbuffé, hoppborg, rally, fiskedamm, hav, fest, strålande sol och trevliga människor! Det var fritt från både äckliga bajjamajor, slagsmål och regn!

Jag kallar mig inte bilintresserad för fem öre, men sådana här träffar är faktiskt riktigt mysiga, man träffar många goa människor och denna var ritkigt bra ordnad. (Som att åka på festival fast utan musiken ;)

Vi körde hemåt vid lunchtid idag och hämtade upp Agnes (som bott hos kusinerna över helgen,) efter kl tre och sedan dess har jag städat bort semesterkaoset från huset, lagat mat/lunchlådor och packat väskan till stora fritids-tjejen, njutit av kvällssolen/markisen/nya staketet och bloggat :) NU skall jag snart ställa alarmet, lägga mig, sova och vakna pigg(?) inför morgondagens jobb!
Semestern är slut för detta året :(

Vi körde ner:

Hugo fiskade lördagsgodis:

Chillar i solen

Bubblan är numera pinstripad: 


Vi morgondoppade tårna:

Och vi åkte hem.

Vår bil strulade lite på vägen hem, alla hjälpte till trots värmen, hemlängtan och bakiströtthet, tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar