torsdag, augusti 22, 2013

Spännande med förkylning. .

Jag är mitt uppe i en förkylning.
Är det inte fantastiskt kul att se hur man mår genom de olika faserna?
Det började häromdagen med illavarslande halsont.
Sedan kom suset i huvudet.
Natten till igår sov jag med raggsockor och långärmat. Med täcket upp till näsan, sådär flåsande genom munnen så att andedräkten som studsar tillbaka värmer gott i ansiktet.
Och såklart med såndär isande kyla längs skelettet.
Gårkvällen och dagen idag har spenderats med nästintill konstanta nysningar och en kondis som en 90åring, sådär så man blir anfådd och svettig bara av att gå till köket och tillbaks.
Och NU försvann lukt/smak-sinnet. Ingen nästäppa längre men totalt befriad från att känna smak och lukt.
Det ska ju bli spännande att se vad morgondagen erbjuder för ny fas! ;)

Ps. Vilken fantastiskt fin sensommarkväll det blev idag! Jag går och bäddar ner mig i soffan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar