tisdag, november 29, 2011

Första julklapparna.

Igår var vi på Gekås.
Främst på leksaksavdelningen.
Bockade av mer än hälften av barnen på julklappslistan. Yes!
I vanliga fall springer jag runt som en yr höna den 23e och sliter i saker som jag inte vet vem jag ska ge dem till.

Vissa traditioner är förhoppningsvis till för att brytas..
Nu ska vi kanske inte ta ut lyckan i förskott, det är många inköp kvar på listan och listan är inte ens färdig..
-men jag väljer att se glaset halvfullt ;)

Bästa fyndet: sminkdocka till Agnes, hon har önskat sig en ända sedan förra året och kommer bli SÅÅ glad! Jag längtar att få ge henne den!
(nåde den som ger henne en sminkdocka på kalaset som är tre dagar innan hennes födelsedag!)


Idag är det tisdag och vi vet alla vad det betyder, desperate housewives! Ikväll tillsammans med Jocke och en liten kaffegök. Barnen sover gott i sina egna sängar till skillnad från förra veckan -som jag inte ens tyar skriva om.

Förra året drömde jag om nya adventsljusstakar, men inget blev inköpt.
I år såklart köper jag nytt. I år när vi har en liten kattunge som gillar att sitta i fönstrena men som fortfarande är ganska klumpig av sig.
Men jag köpte bara en, passar utmärkt i sovrummet. (i alla fall i min bild av hur sovrummet egentligen, så småningom, förhoppningsvis ska se ut.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar