söndag, oktober 30, 2011

Söndag kväll..

Söndag kväll och helgen är snart till ända.
Ännu en helg har sprungit alldeles för fort förbi!

Det känns inte riktigt rätt.. att man som småbarnsfamilj skall leva två futtiga dagar i veckan och stressa igenom största delen av veckan.

Det är sorgligt att pengar (eller snarare risken för brist på pengar) skall styra hur mycket tid man spenderar med sina barn. Det är för jobbigt att ens tänka på att dagispersonalen träffar barnen mer än vad jag som förälder gör.

Jag brukar inte få söndagsångest, men idag känner jag att helgen försvann fortare än vanligt och det gör mig ledsen.
Det faktum att vi ändrat klockan inatt kan ju också ha sin roll i min sinnesstämning -insikten om att det kommer vara mörkt när vi kommer hem från dagis/jobb i flera månader framöver är ju inte särskilt upplyftande..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar