lördag, mars 10, 2012

Fy för kungsmässan vad jobbigt det var!

Jag har alltid stora förväntningar när jag åker till kungsmässan.
Det är perfekt att barnen kan få lämnas in och leka i bollhavet. -då håller de ju sig glada!
Och det finns alltid så mycket mer kul att köpa där än i stan.
Igår for vi dit, barnen och jag tillsammans med min mamma. Med förväntningarna på topp och presentkorten i högsta hugg.

Vilket misstag!
Efter mycket svett och många tårar åkte vi trötta hem igen.
Som vanligt fick jag inte fyndat någonting alls till mig själv.
Och som vanligt var barnen trötta och griniga efter att de lekt sin utlovade timma.
Hugo fick ett utbrott som inte var av denna värld -han stod för tårarna och jag för svetten! Eller tvärt om... eller både och.

Aldrig mer!
Eller iallafall inte än på ett tag!
Inte innan jag glömt av (igen) hur jobbigt och onödigt det är att åka dit med barn.

Agnes var iallafall glad, även hon har nu fått sin efterlängtade skinnjacka!

Dagen avslutades på bättre vis.
Hos lindskogs med 7ungar, 6vuxna och typ hundra pizzor. Lite rödvin, popcorn i mattan och skissa&gissa i iphonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar