tisdag, januari 24, 2012

Belysning

Vi har ett par hyllor i köket som jag är förtjust i.
Uppenbarligen så gillar även Jocke dem då en har blivit en whisky-hylla!
Och nu har whisky-hyllan fått belysning också.



Jag har länge varit på jakt efter ett skåp att ha som barskåp.
Ett gammeldags fint skåp med spegelglas i, där man hänger glasen på insidan av dörrarna. Typ.

Något sådant dyker ju inte bara upp framför näsan precis, så jag är bra sugen att genomföra reservplanen.
Reservplanen är att köpa ett gammalt hörnskåp, ett sånt gammalt som alla har, ni vet. Måla det vitt och använda överskåpet som barskåp.. Nu råkar jag tillochmed ha spanat in ett sådant. På loppisen för 37,50:- som stått där i flera månader. På lördag slår jag nog till! (och med tanke på att jag ska låta Jocke ha sina whisky-flaskor i så kan han ju inte protestera mot mitt inköp!?)

4 kommentarer:

  1. Å jag vill gå med dig på loppis!! Tycker du ringer mig innan du åker så går vi ihop!!!

    SvaraRadera
  2. Jag har oxå gått igång på att måla o "göra själv", har fixat min gamla sekeretär nu, blev jättefin... Nu har jag tänkt att göra ett skåp till "tomma väggen" i köket.. Har de gamla spröjsade fönster på er seccond hand tro.???

    SvaraRadera
  3. Glömde säga.. jag tycker Jockes hylla e fin..

    SvaraRadera